vineri, 24 mai 2013

Lumina și fotografiile

M-am tot chinuit să studiez lumina, să o captez în fotografii aproape în mod obsesiv până îmi reușea câte una după o mie de încercări. Și cam așa timp de câteva zile până când m-a pufnit râsul văzându-mi reflexia în obiectiv în timp ce-l schimbam; aveam o frunte încruntată cu 10 riduri mai multe decât de obicei și o expresie de om nervos, ofticat și pregătit de ceartă. Și mi-am amintit de Monet care începea o pictură la apus, iar după o jumătate de oră  îi zicea disperat la nevastă-sa să îi aducă o altă pânză că lumina s-a schimbat, la fel ca starea de spirit și trebuia să o ia de la început. De asta mereu mi-am imaginat-o pe soția lui pe fugă, dintr-un capăt în altul, împiedicându-se câteodată de șorț și cărând pânzele astea peste tot; o femeie care înghițea în liniște schimbările și exigența bărbatului ei...
Pe urmă am citit fel și fel de articole, unele utile, altele mai puțin, din care sper că am mai învățat ceva...Dacă voi reuși să cuprind în imagini lumina aceea caldă, aproape tactilă, nu știu, vom vedea. Iar dacă nu îmi va reuși, știu însă că nu mă voi mai încrunta și voi savura doar procesul cu rezultatele sale bune sau mai puțin bune...Cam atât.





7 comentarii:

  1. Nu știu de ce, dar nu pot să mi te imaginez încruntată..

    Seară lină, Vera!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hihi, adevarul e ca ma incrunt rar...
      O seara grozava de asemenea!

      Ștergere


  2. as completa cu un sfat ..


    incerca sa aduni un album de imagini care iti plac ..de lumini care te atrag ..de stari si lumini care te fac sa revezi o imagine de ...multe ori ..!
    la fiecare imagine ataseaza o foaie de hirtie pe care faci o analiza ..
    cum sta modelul ...
    ce lumina a folosit autorul ..
    cite lumini se vad in apicala ..
    de unde vine lumina ..unde cade umbra ..
    starea modelului ...!

    aceste exercitii sunt extrem de utile pentru ca dezvolti un mod de abordare propriu ...unic ..! k o amprenta ..! crede-ma functioneaza extrem de precis !

    RăspundețiȘtergere


  3. nu aproba daca nu vrei postarea anterioara si nici asta ..!

    cu drag

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deja am adunat imaginile respective care imi redau niste emotii grozave...
      Voi incerca insa acum si analiza imaginilor! Multumesc mult pentru sfat! Am sa public rezultatele, sper curand!

      Ștergere
  4. Lumina nu este un subiect în fotografie, tot așa cum nici umbra nu este...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur ca nu ma refeream la lumina in sine, ci la o atmosfera anume care reda emotii...o atmosfera care vad ca in imaginile mele lipseste si as vrea sa repar lucrul acesta.

      Ștergere