marți, 14 mai 2013

Cancer la sân

Probabil ați citit articolul scris de Angelina Jolie, publicat de New York Times. Sigur că nu este singurul caz, dar celebritatea pe care o are a atras atenția presei, care acum văd că publică tot felul de articole în doar câteva ore, dar și altor femei care se confruntă sau nu cu această boală.
Mama mea timp de zece ani a trăit cu teama aceasta zi de zi. Fiind copil pe atunci nu  prea îmi dădeam  seama despre ce era vorba, ea având mereu grijă să mă protejeze de suferințe. Țin minte însă ziua în care a cedat emoțional la vestea dată de un medic că ar trebui să facă mastectomie la unul din sâni.Pe urmă a fost la alt medic care i-a dat alt diagnostic și tot așa pe perioada anilor. Ziua în care i s-a spus că e în afara oricărui pericol, a plâns. M-a luat în brațe tare plângând și spunându-mi că va fii lângă mine. Aș fi vrut să fi avut capacitatea și maturitatea pe atunci să o fi înțeles pe deplin, să o fi sprijinit cu forță și optimism.
În urmă cu o lună jumătate o veste ca un cuțit din nou a lovit. Alt nodul, alte preocupări, griji care îți provoacă senzația că ai o piatră care te împiedică să respiri...La ultima consultație trei medici au rămas uimiți când au văzut că nodulul dispăruse și nici astăzi nu au înțeles cum e posibil...Din nou mama a început să zâmbească cu toți dinții ei mari și frumoși. Din nou liniștea din punctul acesta de vedere s-a stabilit în familia noastră...



Articolul, mai jos.

6 comentarii:

  1. Să vă ocrotească Domnul, Vera!

    Multă sănătate mamei tale!

    RăspundețiȘtergere


  2. greu de trait cu gindul...! dar nu imposibil..!
    am citit fiecare litera din amintirile tale si din ce ai trait ...! greu de tot ..! greu si sa te gindesti la cite tragedii ,la cite nopti si zile ..apusuri si rasarituri care isi schimba sensul si valoarea ...!?
    am trecut prin asta de citeva ori eu insumi ...! nu stiu nici azi ..asa cum nici atunci nu am stiut de unde am gasit viata in mine sa trec peste toate ...! greu de trait cu cancerul...dar nu imposibil.
    crede-ma stiu ce spun.

    RăspundețiȘtergere
  3. da am citit... de fapt nu exista canal de televiziune sa nu pomeneasca despre tragedia Jolie.
    Infioratoare teama despre care scrii tu aici! Doresc mamei tale din tot sufletul, sanatate si eliberarea de frica aceasta!
    Anul trecut, una din prietenele mele cele mai bune, s-a operat. Acum ii merge bine si sper sa nu mai pateasca nimic rau niciodata! Fratele ei a murit acum doua luni de cancer ganglionar... diagnosticat în urma cu alte 3 luni!S-a stins ca o lumânare! Am fost sfâsiate de durere!...

    RăspundețiȘtergere
  4. e crunt sa traiesti cu o astfel de spaima,crunt...
    ce bine ca mama ta zambeste din nou :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Va doresc multa sanatate tie si mamei tale si multa putere. Sper ca zambetul de pe chipul mamei tale sa nu mai fie niciodata sters.

    RăspundețiȘtergere