sâmbătă, 6 aprilie 2013

Astăzi nu e o zi oarecare...

Este un deal la câțiva km de casa părinților mei, un deal care e printre cele mai înalte puncte din oraș. În vârful dealului se ridică și luna, iar în timp ce se ridică e un moment în care coincide cu vârful dealului de care vă spuneam. Știu asta de la unchiul Gigi căci el a facut descoperirea și o dată m-a luat și pe mine cu el. Șapte ani proaspat împliniți aveam atunci când am mers într-o plimbare până acolo.Și în timp ce urcam dealul am văzut momentul.Și l-am întrebat:
- "Unchiu' Gigi, dar dacă eu întind acum mâna tare,tare pot să prind Luna de obraz? " 
- " Da, doar că obrazul Lunii e la fel de lejer și catifelat ca aerul. Trebuie să închizi ochii ca să-l simți"...și atunci a apăsat pe butonul aparatului de fotografiat nemțesc pe care îl ținea mereu agățat cu un șnur la gât la fel cum se țin ochelarii...Am primit fotografia prin poștă după câteva săptămâni și am arătat prietenilor mei de atunci că era adevarat ce le-am povestit, că am prins într-adevar Luna de obraz iar fotografia era o dovadă prețioasă...
Astăzi am fost pe deal după multă vreme, astăzi luna a fost din nou acolo în vârful dealului.Tot astăzi am regăsit și fotografia într-o cutie și m-am vazut așa cum sunt și-n ziua de azi, deseori cu ochii închisi și cu mâna întinsa spre ceva de neatins, doar că într-un corp mai mare.
Astăzi e o zi mare în care unchiul Gigi ar fi împlinit 73 de ani și ar fi ascultat artistul său preferat, Julio Iglesias.Precis ar fi tras și o poză cu aparatul lui legat cu un șnur...
Astăzi, acum, mi se umezesc ochii...așa, de bucurie, de drag, de dor...



4 comentarii:

  1. ce frumos ca porti amintirea unchiului Gigi mereu în suflet, si ca imparti cu noi asemenea amintiri deosebite! iti multumesc, Vera draga.
    Cu siguranta unchiul Gigi a ascultat cu placere dedicatia muzicala pe care i-ai facut-o, de acolo dintre stele, de unde se afla acum...
    PS: fiind cam din aceeasi generatie, si mamei mele tot Julio Iglesias îi place cel mai mult dintre toti artistii.

    RăspundețiȘtergere
  2. cine lasa amintiri frumoase nu poate fi uitat.

    RăspundețiȘtergere
  3. Îmi place dimineața asta, este blândă ca mâna ta de copil, ca vorba duioasă a unchiului tău. Și ca vocea lină, de catifea a lui Julio Iglesias!

    Un buchet de bucurii, Vera!

    RăspundețiȘtergere
  4. sa prinzi luna de obraz...emotionanat amintire draga Vera si sensibila asa cum stii sa tu fii,asa cum esti de fapt...
    mi-ar fi placut sa fiu pe dealul acela...

    RăspundețiȘtergere