miercuri, 7 noiembrie 2012

Teatrul liric


Pe Elena am cunoscut-o când am început să studiez scenografia, iar în timp am devenit foarte apropiate. Ține fel și fel de conferințe despre operele  care se desfășoară la diferite teatre. Și de atunci îmi dă mereu un telefon când începe stagiunea lirică. Chiar ieri ne-am întâlnit toți trei ieri la o cafenea să ne povestească despre opera lui Verdi la care urma să mergem astăzi și s-a întâmplat același lucru care se întâmplă când vorbește în public. După câteva minute, vocile din jur devin șoapte și unii se uită care pe furiș, care pe ascuns, către masa noastră. Patosul pe care-l depune când explică teatrul liric e ca un al doilea spectacol pe lângă cel pe care mergi să-l vezi la teatru...
M-am întors de curând acasă; trei ore în care sufletul a trecut prin toate emoțiile posibile, de la bucurie la tristețe, de la  seninătate la disperare și toate îmbrățișate de o muzică sensibilă...
Vă place opera? Ați fost? Ați mai revenit pe urmă?...


Mai jos Katherine Jenkins, o britanică deșteaptă care a făcut muzica clasică accesibilă și publicului larg cântând piese cunoscute la nivel mondial fără să renunțe însă la partea clasică. Poate vă place:


7 comentarii:

  1. esti deosebita Vera,prin lucrurile pe care le faci, prin felul in care traiesti, bravo tie

    RăspundețiȘtergere
  2. nu sunt o melomana,la opera mergem cam o data pe an...
    imi place dramatismul operei...

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma bucur pentru tine, Vera, ca ai parte de prieteni atat de speciali! Esti intr-o sfera aparte, intr-o gradina magica a lumii, si e minunat ca impartasesti cu noi impresii de acolo! ;)
    Imi place vocea britanicei, si chiar e o idee grozava aceasta, de a interpreta la modul accesibil melodii din repertoriul clasic! In special, a doua piesa mi-a mers la inima!
    La opera nu am prea fost, dar cum tata are pasiunea aceasta (printre altele), ascult mereu arii clasice din marile opere, interpretate de marii artisti ai lumii.

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, sunt momente în care pur şi simplu simt nevoia să ascult muzică clasică. Este uluitor ce sentimente îţi poate trezi, dacă o laşi să te învăluiască.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce bine că ești înconjurată de oameni frumoși!
    Da!
    Îmi place opera!
    Chestia este că la București, nu pot ajunge- fiul meu locuiește lângă, eu merg mereu la el, cu probleme.
    Paradoxal,am fost de două ori la Londra, la Royal Opera, împreună cu fiul cel mic. Ce să spun? a fost , mai ales, a doua oară, când am văzut Faust, cu Angela Gheorghiu, ceva ce nici n-am visat vreodată1
    prima oară, am văzut La Boheme, dirijorul fiind român- Christian Badea.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ultima data cand am fost la opera în Romania am vazut "Olandezul zburator"... si azi sunt la olandezi! Coincindenta, nu? :))

    RăspundețiȘtergere
  7. imi place opera, imi place la opera...imi place verdi...chiar m-am gandit sa revad la traviata cat mai curand, dar nu la scena, ci acasa :)

    RăspundețiȘtergere