luni, 6 august 2012

Nu instagram

  Anul trecut, prin august, în Timișoara, am cunoscut o prietenă dragă de-a mamei. Aveam senzația că o cunoșteam de fapt de ani de zile căci îmi povestise  despre escapadele lor la mare. La Costinești și Vama Veche pe când litoralul românesc nu era atat de plin de fițe ieftine. Mi-a arătat și fotografii. Fotografii facute cu un Rolleiflex nemțesc pentru care amândouă au mâncat doar păstăi și roșii, ca să strângă bani să-l cumpere. Fotografii frumoase, adevarate, pe film. Nu ca alea ce am vazut că se practica azi. Aplicația  instagram de care toata lumea a auzit cu care faci fotografii, apeși pe un buton și gata, se aplică un filtru și iasă poze de revistă. Cu efecte pe care le obții cu muncă dacă le faci tradițional pe film, fără ca tu să știi măcar să bagi o rolă de film în aparat. Într-una din delegații, un coleg îmi zice: Ah, păi ce te chinui tu cu ăla al tău pe film? Nu fi fraieră, bagă și tu aplicația asta pe telefon, să vezi ce mișto arată...M-am facut că nu am auzit. Poate nu ințeleg eu cum stau lucrurile și nu știu să mă bucur de tehnologie. Ce să zic. O fi așa.
 De altfel, am rămas uimită de căldura cu care m-a primit în casa ei femeia respectivă. Un om blând în fața căruia îți deschizi sufletul cu ochii închiși și cu siguranța că e în mâini bune. La plecare ne-am pozat  într-un parc de lângă casă împreună cu fiica cea mică. Am găsit rola de film abia ieri și până le developez , am să pun o altă imagine,digitală, dedesubt.


13 comentarii:

  1. Cââââte nopţi mi-am mâncat developând... Nu reuşeam să fac obturarea ferestrei şi am voalat câteva filme, dar şi hârtie. Aşa că lucram noaptea, doar cu un beculeţ roşu. Mi-am făcut "şcoala" cu un Zorki-4, rusesc.
    He he... Nu ies "digitalele" cum erau fotografiile clasice. Munceai mult, dar satisfacţia era pe măsură.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hihi!Stiu bine ce spui...Inainte faceam developarea in baie, acum am adaptat o camera pentru asta...Ei sa vezi cu instagramu asta ce falsuri ies.

      Ștergere
  2. Asta e fotografie facuta in parc? Mie mi se pare facuta in studio, prea sunt frumoase culorile si "aranjate" luminile!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De unde studiou? Al cui?
      Fotografia e facuta in parc.

      Ștergere
  3. eu sunt atat de noua in bransa, ca mai mult entuziasmul e de mine!
    deci ai motive sa te reintorci in timisoara, poate vreodata impartim o ora la vreo terasa ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu sunt la fel de noua ca si tine. Cred ca asta e important, sa nu iti pierzi entuziasmul!
      Cine stie cand voi reveni, dar daca va fi, te anunt!

      Ștergere
  4. adevarat! calitate si efecte cum ofera fotografia traditionala, nu exista la nici un aparat modern! Nu doar în fotografie, ci in toate mestesugurile se simte o delasare...Am devenit comozi, vrem sa avem mult, ieftin si repede... Asa si este rezultatul. Sunt sigura ca adevaratele valori nu se vor pierde si încet încet, se va reveni la stilul "prafuit" al anilor 70!

    RăspundețiȘtergere
  5. Waw... Te admir !
    Eu am construit o camera foto clasica, sa pot "sa ma prind" de principiile foto ! Era dintr-o cutie de cadouri si culmea, am reusit fotografii bune chiar din primul film. Stiam distanta focala. diafragma, ISO film si mi-am calculat timpul de expunere ! Se uita lumea ca la urs la mine! O prinsesem cu scoch de un stalp si ridicam manual obturatorul iar in mana aveam cronometru !!! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Cu ani în urmă, aici în casă „era „atelier- soțul meu făcea niște poze alb/negru foarte frumoase.
    Au trecut anii, s-a plictisit..eu fac poze pe telefon.
    Am și un aparat, cadou de la mezinul meu. Oricum, nu scap nimic din ceea ce-mi place!

    RăspundețiȘtergere
  7. Frumos portret!
    Într-adevăr, fotografia clasică avea farmecul ei deosebit, iar aşteptarea să se ...termine filmul, te făcea să doreşti şi mai mult să fi reuşit nişte poze frumoase. Am început cu un Smena, dar cele mai bune poze le-am făcut cu un Zenit (tot rusesc), cu care am reuşit nişte poze extraordinar de clare şi frumoase... Aparatele stau pe la părinţi, într-un sertar... Mă uit la ele, din când în când, cu nostalgie...

    RăspundețiȘtergere