joi, 2 august 2012

Imagini, lucruri și oameni din, despre Paris.



Am mereu în geantă o carte și o cutie de bomboane de ciocolată. Mai ales când sunt pe drum. Cu bomboanele e mai greu acum, căci se topesc înainte să-ți dai seama. Le cumpăr de la un domn care are o  mică prăvălie  lângă locul unde stau și îmi e tare drag fiindcă vorbește în italiana la fel cum vorbesc eu franceza așa că de fiecare dată când ne întâlnim ne amuzăm copios. Ciocolata și dulciurile pe care le are în vânzare sunt producție proprie, iar nevasta lui le împachetează cu multă grație în fel și fel de pungulițe și cutiuțe pe care îți vine să le cumperi și așa, goale.
Cât despre cărți, de data aceasta am luat una pe care am tot amânat-o. Nu înțeleg de ce.
” Aproape fără să știe, cu un fel de har infuzat, Irène Némirovsky avea darul unui mare romancier, ca și cum Tolstoj, Dostoevskij, Balzac, Flaubert, Turgenev i-ar fi fost alături și i-ar fi îndrumat mâna în timp ce scria în caietele sale” comentează criticul Pietro Citati în ziarul La Repubblica despre romanul : Suita Franceză.










15 comentarii:

  1. Am tot amânat momentul, dar abia aştept să îmi iau concediul pentru a citi. Cred că voi închide TV-ul, radioul, calculatorul şi nu mai fac nimic decât să parcurg ce mi-am pus deoparte de câteva luni.
    Vrând, nevrând, m-ai făcut să mă gândesc la asta.
    Parcă niciodată nu am parte de atâta linişte ca atunci când stau în fotoliu cu o carte în mână.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiu ce spui. Dar ai putea sa iti faci un concediu saptamanal. Cateva ore pe care sa le dedici lecturii cand ai o farama de timp si dispozitia necesara...

      Ștergere
    2. Aş vrea să pot face asta.

      Ștergere
  2. wow! alaltaieri erai în Viena, apoi Budapesta. Ieri aterizasei la Bucuresti si azi esti în Paris?! asta da tura de forta!
    (imi place combinatia, praline de casa si literatura "grea")

    RăspundețiȘtergere
  3. In fiecare seara citesc si ascult muzica buna,asa ma relaxez dupa o zi de munca.
    Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bravos! Nimic nu se compara cu o carte si-o muzica buna!

      Ștergere
  4. ...citeodata imi iei respiratia ...! citind ce scrii si postezi e ca si cum te-as cunoaste de zeci de ani .
    e bine ... pe blogul tau ...

    RăspundețiȘtergere
  5. Când călătoresc cu trenul, am cu mine, musai, o carte și, cel puțin, un măr. Citesc, mă mai uit pe fereastră și abia aștept să ajung la semințele mărului. Este un fel de bucurie voluptoasă!
    p.s. Te-am însoțit cu gândul în interesanta-ți călătorie!

    RăspundețiȘtergere
  6. o carte si putina ciocolata e combinatia perfecta pentru cateva clipe de liniste...:)

    RăspundețiȘtergere
  7. Stilou ca o bijuterie, caligrafie, suita sufleteasca, ciocolata, nori deasupra orasului Pa, grija pentru pastrearea delicatetei, frumusete care infrumuseteaza .

    RăspundețiȘtergere
  8. exact ca cineva mai sus, atmosfera de la tine de aici, e parca fluida si aducatoare de liniste, bucurie interioara. cititul e pt mine un deliciu aproape zilnic. ciocolata insa...e un obicei prost de care uneori am senzatia ca ma pot lasa... dar ma acapareaza in momentele cele mai nepotrivite :)

    RăspundețiȘtergere