sâmbătă, 11 august 2012

Biblioteci false și altele


Făcusem o specializare de design interior și scenografie. Cu serviciul, atunci vroiam să mă mut în România, mă chinuiam cu înființarea unei firme să nu depind de nimeni, una, alta, învățam noaptea sau când aveam o fărâmă de timp.La examen toate bune.
La primele lucrări eram plină de entuziasm. Da domnu, facem așa, punem noptiera acolo, peretele ăla făcut așa, celălalt altfel. Vă place? Da? Mă bucur...Ofertă de la rai, pentru o scenografie. Refuz, aveam alte planuri.
Pe urmă vroiam să fac lucrări cât mai mari. Buget la dispoziție, cifre cu 5 zerouri. Ore întregi în care nu reușeam să mă decid asupra unei biblioteci false. Știți dumneavoastră, cu cărți sculptate și pictate în așa fel încât arată ca o bibliotecă veritabilă. Doar că atunci când dai să iei o carte, surpriză, nu iasă de pe raft.
M-am oprit, m-am întrebat ce naiba fac. E asta ce mi-am dorit? Sa fac biblioteci false, sa îmi strofoc creierii ce nume de cărți să pun, ce să comand. Să fie cărți cu coperți contemporane, sau așa, vintage. Îmi plăcea să discut detaliile astea cu clienții respectivi, care aveau mai mulți bani decât Berlusconi, dar un egoism în ei cumplit? Adică genul ăla de om ros pe dinăuntru într-atat încât  la o persoană cu cancer în metastază, cu toată inocența zice: Vă compatimesc, știu ce înseamnă. Și eu sufăr de o teribilă răceală de care nu mai scap de patru zile...Dacă aș fi fost o tipă așa mai acidă și violentă, de pe geam i-aș fi zburat. Nici nu s-ar fi rănit. Etajul șapte. Au.
 Am luat o pauză bună atunci și am reînceput acum câteva luni. Ieri,  la inaugurarea pensiunii la care am lucrat, proprietara spune: Știți, m-am tot uitat aseară. Pietrele acestea, galbene, la lumina soarelui prind o nuanță caldă și aurită precum pâinea scoasă din cuptor...Mă bucur și merg mulțumită  spre casă ascultând piesa aceasta la radio și cu gândul la pâinea caldă din cuptor...


 

20 de comentarii:

  1. Stiu bine si inteleg despre ce vorbesti. Insa clientii "pe sufletul tau " sunt asa de rari...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din ce in ce mai rari. Cateodata sper ca intr-o zi epidemia asta de prostie in masa se va termina...

      Ștergere
  2. nici nu se putea spune mai frumos ca ceea ce ai facut este bine facut :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper ca a placut...Am pus tot dragul si pasiunea in acea lucrare.

      Ștergere
  3. Biblioteca falsa? Doamne, ce idei !!!!
    Ai de ce sa te bucuri si sa fii multumita- ai adus caldura si frumusete in casa unei doamne care o apreciaza si o intelege !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Zici? Sa vezi cand iti intra in birou unul din strafundurile ignorantei si iti zice: Am obtinut permisul de demolare la cutare cladire istorica. Imi faceti proiectul unui supermarket pe 4 nivele in acel loc?

      Ștergere
  4. Cred ca pentru o femeie culta si desteapta ca tine, oamenii aia sunt o pedeapsa...Tare frumos mai scrii. Ai un stil atat de placut si gandit ca e o incantare.
    Mi-ai facut pofta cu paine calda din cuptor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oameni dintr-astia intalnesti peste tot,fie ca esti medic, sau arhitect, sau profesor, sau maturator de strazi. In orice meserie. Apoi depinde de fiecare daca ii lasa sa devina o pedeapsa, cum zici tu, sau doar niste nimicuri...
      Maine la micul dejun, am decis meniul. Paine proaspata si calda din cuptor,hihihi

      Ștergere
  5. ..mi-ai adus aminte cu istorioara ta de deschiderea magazinului ikea din bucuresti ! evident toate bibliotecile erau pline de calupuri de 7-8 carti din carton cu titluri frumos scrise si colorate ...
    ..b irourile erau dotate cu laptopuri ...din carton ..!

    la deschidere au ...disparut aproape toate ..!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ha! Si aici mai vin cateodata reprezentanti de la ikea cu fel si fel de cataloage. Mai intreb ce rost are una, alta. Mi se raspunde: Ei doamna, facem dintr-astea ca acum lumea asta cumpara. Le zicem ca dau bine in casa si le luam banii. Ca asa sunt afacerile...

      Ștergere
  6. Datorită pasiunii, în timp am avut prilejul să cunosc multe personaje. Vizitându-l odată pe unul, am dat peste o asemenea bibliotecă falsă. Nu m-am mai dus niciodată la individ după aceea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Invita-l pe la dumneata, la o ,,degustare`` din biblioteca.

      Ștergere
    2. Murea dupa carti individul. De aia n-avea nici una...Tocmai, sa nu moara.

      Ștergere
  7. biblioteci false...ce fel de oameni au nevoie de biblioteci false?

    RăspundețiȘtergere
  8. Piesa muzicala imi este mie ca painea din cuptor...destul de fierbinte ca sa o pot doar mirosi.Frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca iti place. Cantareata are un timbru vocal frumos si plus de asta, e din Liverpool, hihi

      Ștergere
    2. Nu-mi spune, chiar din Liverpool?!

      Ștergere
  9. ...mai inteles gresit ...! nu le-a cumparat nimeni ...le-au furat ..! hahahahahah.!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta-i buna! Hahaha!...in ce fel de lume mai traim...

      Ștergere