luni, 7 mai 2012

Motiv pauză.

În seara asta am mers spre casă sprijinindu-mi ochii de cer, de pânza neagră de catifea de care atârnă luminițe mii. O imagine în contrast cu cea de astăzi dimineață . Printre nimicuri, șeful îmi zice: Ah! Trebuie să facem și să dregem, ah că trebuie să înaintăm, să etc și etc. Mă amuză teribil chestia asta cu ”să facem”. Serios! Mai ales când vine din gura unuia care nu face nimic. Ca atunci când ești pus regizor la o piesă de teatru la școală. Atunci, ca regizor, nu faci altceva decât să dai ordine celorlalți puști, să pui în piesă băiatul de care îți place,cei cu care te înțelegi și să te simți important. Aduc în discuție vorba de concediu și atunci se face buba.” Că nu, că stai, că să vedem, ba că in iunie, ba că în iulie, ba că și că.” Și aș aștepta, aș rămâne femeia blândă și ascultătoare, dar cum mi-am dăruit sufletul și weekendurile acestui proiect în care cred cu forță, timp de săptămâni,luni de zile, acum am rămas fără idei. M-am pierdut. M-am pierdut în fuga asta continuă. O fugă în care mulți dintre noi poate că s-au băgat la o cotitură din viața lor. Știți dumneavoastră,atunci când de atâta grabă spre nu se știe ce, nu mai avem timp să ne întâlnim cu noi. Și în afară de faptul că suntem un sac de pământ peste care a suflat Dumnezeu, nu mai știm nimic. Cam în situația asta se întâmplă să mă aflu și eu. Și când până și bărbatul pe care îl iubești, zice că nu știe cine ești, dar îi place de tine că ai picioare faine, scurte și fundul jos, se umple paharul până sus și dă pe dinafara. Și femeia din mine ? Și sufletul din mine ? Și sentimentele din mine ? Dar ce contează toate acestea, când ai picioare frumoase. Păi nu contează nici un șfanț.
 Dar când ești nemulțumit sau ți se pare că ai probleme de nerezolvat, există o soluție. Mi-a spus-o o doamnă. Un medic. Chirurg. O ființă extrarestră care a venit ca mulți alții printre noi să ne ajute să murim puțin mai încolo și mai fără dureri. Nu cred că am un respect și o pioșenie mai mare pentru vreo altă meserie. Acum doamna e la pensie și are o pensiune în mijlocul Toscanei. O pensiune unde m-aș duce și pe jos doar ca să mai văd o dată priveliștea de acolo prin obloanele de lemn și cu miros de cărți. Soluția era : Atunci când ești nemulțumit sau ți se pare că ai probleme, când vii acasă, pune mâna dreaptă la spate și încearcă să te descurci doar cu mâna stângă: să aprinzi aragazul cu chibrite, să te speli, să iei ce-ți trebuie din frigider...Zece minute, nu mai mult...Și după zece minute, ia-ți mâna dreaptă de la spate și uită-te la ea. Și ai să vezi minunea. Ai să vezi ce înseamnă să ai două mâini sau doua picioare. Ai să înțelegi ce înseamnă să fii sănătos. Și întreabă-te dupa chestiunea asta: cât de importante erau problemele pe care credeai că le aveai acum zece minute?...
Cu toate că soluția este de mare folos, de data aceasta pentru mine nu a fost de ajuns, motiv pentru care voi lua o pauză. Poate că veți înțelege, poate că nu.


11 comentarii:

  1. uuuuuuffff... m-ai lasat fara cuvinte! sunt paf!

    RăspundețiȘtergere
  2. si eu ca si Carmen...am ramas fara cuvinte...
    te imbratisez cu ambele brate si imi voi aminti povestea mainii stangi...
    sa-ti fie bine Vera...

    RăspundețiȘtergere
  3. ai (are) dreptate!
    am incercat sa aprind aragazul cu amandoua mainile la spate...
    e clar, si eu iau pauza, adica nu mai scriu, ma duc sa fac treaba!
    pauza placuta sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  4. Povestea pleacă de la picioare şi se opreşte la mâini...
    Zâmbetul unde-i?

    RăspundețiȘtergere
  5. Ești..inegalabilă astăzi!
    O să culeg spusele doamnei doctor, sunt , cum să zic, sunt de pus la rană , fără degete!
    Să ai parte de tot ce este frumos, Vera!
    Cu tine, lumea, deși se vede în mărime naturală, neaburită, este absolut minunată!

    RăspundețiȘtergere
  6. pana la pauza mare, cu totii facem pauze mici, nimic de neinteles...
    sa-ti fie bine si pe plac tot ceea ce hotarasti!

    RăspundețiȘtergere
  7. nu inceta sa te zbati pentru proiectul tau !!!... crede in continuare in tine si vei vedea ca ti se va lumina calea !...iti vor veni cuvinte si idei si vei obtine ceea ce vrei ! ... succes !

    RăspundețiȘtergere
  8. am trecut sa vad ce mai faci...
    >:D<

    RăspundețiȘtergere
  9. de vineri plec în concediu... o luna. Te pup :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Am fost la Praga, m-am întors..am trecut pe la tine, să te salut, dragă Vera, ești ok?

    RăspundețiȘtergere