miercuri, 11 aprilie 2012

Un proiect



Astăzi, după un control la oftalmolog, o bună parte din zi nu am putut să folosesc ochelarii, iar când nu-i am , devin neajutorată. Și pentru că a fost o zi cam posomorâtă, dar totuși încă caldă având în vedere că de săptămâna viitoare cică revine iarna, m-am plimbat  puțin prin locuri cunoscute. Și da, nici eu nu mai înțeleg nimic din vremea asta capricioasă.
În plimbarea mea am tras câteva cadre pe bâjbâite, iar din zece mi-au ieșit două. Și că tot veni vorba de fotografii pe bâjbâite nu am cum să nu mă umplu de tandrețe cu gândul la un proiect. Un proiect realizat în Florența. Un proiect din 2006 care constă într-o expoziție de fotografie  la Muzeul Național Alinari . Desigur, muzeul se numește astfel după frații Alinari, maeștri în fotografie, cunoscuți mai ales pentru reportajele despre realitatea italiană la mijlocul secolului XIX, pentru arhiva lor inedita, bogată în informații prețioase despre faza formării Italiei moderne.
Ei bine expoziția aceasta a fost făcută pentru nevăzători. Organizatorii au ales 20 din fotografiile făcute de frații Alinari și le-au transformat în adevărate reliefuri tridimensionale. De exemplu în imaginea de mai jos, o fotografie concentrată pe contrastul dintre pământul substanțial,concret și marea calmă, în versiunea tactilă, rocile au fost realizate din scoarță de pin care transmit sensul eroziunii, al rugozității suprafeței pe când mărea dintr-un material din aluminiu acoperit cu hârtie absorbantă.
În felul acesta oamenii puteau să atingă la propriu fotografiile, să le simtă și să le interpreteze. O experiență pusă de asemenea și la dispoziția celor cu văz de vultur care puteau să fie legați la ochi și să faca același lucru.
Un proiect care mă face să zic: ”Uite măi că se poate!”
Un proiect făcut, fără nici un dubiu, de oameni frumoși și sensibili...




10 comentarii:

  1. Ai reglaj din aparat la vizor, pe + sau pe -...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ceea ce poate face reglajul de care spui e minim. Miopia mea e mai mare

      Ștergere
  2. Foarte interesant! O zi frumoasa iti doresc, si multa sanatate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O seara placuta!
      Si sanatare de asemenea!

      Ștergere
  3. Sunt sigur ca Dumnezeu a compensat greaua pierdere a nevazatorilor...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta nu stiu, dar cu siguranta proiectul a oferit o mare bucurie celor sensibili

      Ștergere
  4. multa daruire pentru acest proiect... doar inimile mari pot participa la asa ceva! Respect!
    PS: nu stiam ca porti ochelari. Nu ne-ai mai spus niciodata ;) Eu am nevoie la citit, deja de un an, dar abia luna trecuta mi-am facut o pereche la Optician (pâna acum m-am multumit cu cei cumparati din drogherie)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. PS:Da, sunt tare mioapa, si port cand lentile cand ochelari. La citit mi-e teama ca si eu voi purta cat de curand...Ufff

      Ștergere
    2. La citit numai dacă tu ai să stai într-un colț al camerei, iar cartea în celălat colț :)

      Ștergere
  5. frumosi oameni cei care au gandit o astfel de expozitie si au mai si realizat-o...
    trebuie sa fie ingrozitor sa nu poti privi...
    eu sper sa te vedem si cu ochelari...sunt sigura ca artati grozav :)
    de purtat,port si eu ochelari cand citesc si cand sunt in fata PC-ului...adica cea mai mare parte din zi :))

    RăspundețiȘtergere