duminică, 8 aprilie 2012

Here we go again

( de dat inainte drumul la melodie)






Astăzi a fost casa plină. Plină de oameni pe care nu i-am mai văzut de un car de ani. S-a mâncat, s-a râs și povestit, s-a băut vin roșu...
Printre toate acestea am primit cadou de la un prieten un disc de vinil. Pe copertă încă se mai citește prețul. 12 dolari.
Îmi amintesc că să traiești toată copilaria și adolescența aproape de port e o experiență interesantă. În ultimul an de liceu am dat de permis pentru bărci și vecinu avea una, una chiar foarte faină. Din lemn lustruit și cu pânze noi. A iesit o singură dată cu ea in larg și atunci doar așa un pic la mal cât să se umezească că avea rău de mare. Ăsta da ghinion! , să ai rău de mare și să ai casa chiar în fața dușmanei. Ma tot întreb de ce nu s-a mutat.
Mai venea pe la noi, mai ales când mama gătea mâncare românească. Era înnebunit după sarmale. El făcea rost de varza bună de pus  la murat în butoias că în piață se găsea numai dintr-aia la care așteptai cinci luni și varza era mai nemurată decât înainte.
    - Dacă-mi aduci un castron de sarmale de-ale maică-ti, zicea încetișor de  parc-ar fi săvârşit vreo fărădelege, îți împrumut când vrei barca...
Era un schimb duios. Îmi plăcea să îmi petrec duminicile până seara târziu în larg în barca aceea. Ținea in ea multe discuri de vinil, la care el ,dimpotrivă, nu cred că ținea prea mult. Dacă ar fi venit un taifun și s-ar fi dus pe apa(!) sâmbetei toate?...
Eh, și dintre toate era unul pe care îl ascultam de fiecare dată. Cel cu Ray Charles. Și mă legănam pe melodiile lui ca o tânără veșnic îndrăgostită la vârsta aceea și nepăsătoare dacă băiatul drag mie se mai gândea și la alte șase. Eh, și barca și ea se legăna deodată cu mine...
Mda, și iată că prin acest disc fără să-și dea seama mi-a dăruit o bucată din adolescența mea, care nu știu ce preț are...






16 comentarii:

  1. stiti sa faceti poze dar stiti sa si scrieti cu umor,cu amar,cu talent...stiti asa de toate in general.bravobravo

    RăspundețiȘtergere
  2. Bună Vera!
    Foarte frumos scri!
    O săptămână frumoasă și plină de bucurii!
    Te îmbrățișez cu drag și te mai aștept!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur daca iti place!
      O saptamana usoara de asemenea!
      Pupici

      Ștergere
  3. oh...
    melodia e ca un zbor...
    imaginile cheama, fara orizont, fara tinta...
    amintirile sunt spatii fara limite...
    superb!

    RăspundețiȘtergere
  4. Nimic nu se compara cu sarmalele facute de mama! :)
    Seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  5. Dacă mai ajungi pe o barcă să ai și un disc cu You Shook Me All Night Long al lui AC/DC. La auzul lui, rechinii se comportă ca și delfinii...

    RăspundețiȘtergere
  6. De toate ai adunat astăzi, Vera!
    Simt mirosul mării, dar și pe cel al adolescenței!
    Dansez cu gândul la o zi într-o barcă de lemn.
    Să fii iubită!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca v-am făcut să dansați, nu pot decât să mă bucur!

      Ștergere
  7. Mi-ai bucurat dimineaţa. Mulţumesc!

    RăspundețiȘtergere