joi, 22 martie 2012

Poștă.




Cu mutatul dintr-o casă devenită de mult prea mare, mama a găsit o cutie. A zis că mi-o trimite prin poștă că tare s-ar bucura să o țin eu.
Astăzi, după aproape două săptămâni, a ajuns.
 Înăuntrul cutiei, fotografii. Multe. Fotografii cu oameni pe care nu i-am cunoscut. Oameni care parcă mă privesc cu blândețe. Oameni ale unei alte planete, parcă. Ale regelui Carol.
Și mai văd în imagini lucruri pe care nu le găsesc mereu în jurul meu. Ce folos că găsesc toate prostiile în magazine luxoase sau de un gust îndoielnic, dacă ce caut eu nu mai e deloc sau e stocul pe cale de epuizare. Și mi-e dor de oameni deștepți și buni. De tradiție și educație. De bunăvoință și bun-simț.
Într-una din fotografii e o catedrală, iar pe spate încă se mai vede scris cu cerneala albastră: ”Dantela orașului nostru.” O chestiune la care nu m-am gândit niciodată. La catedrală ca la o dantelă. Ca la o perdea de dantelă care desparte vuietul străzii de un spațiu unde ne putem simți pierduți sau regăsiți- dar asta din nou depinde doar de noi. O frumoasă dantelă care e delicată  cu toate că e din piatră rece.
Și mă gândesc că probabil din cauza asta pășim încet și ușor într-o catedrală. Ca nu cumva dantela asta fragilă să se destrame. Ar cădea ca o plasă peste noi și am rămâne acolo. Ca peștii în năvod...




4 comentarii:

  1. Carol I, Carol II ?
    Sau nu sunt ai noștri?

    RăspundețiȘtergere
  2. ce om cald sunteti
    si ce delicat sclipiti de inteligenta
    imi place muzica

    RăspundețiȘtergere
  3. dantela si piatra...o asociere cu adevarat potrivita pentru ca si piatra poate avea delicatetea ei...

    RăspundețiȘtergere
  4. E singurul navod in care pestele se simte ca-n apa, e singura dantela care de piatra fiind , va vorbi de nu vor mai fi oameni sau lucruri sa vorbeasca despre trecut , in sfarsit e piatra seaca din care tasneste izvor de apa , asa cum izvor de blandete curge din fotografiile figurilor din cutia trimisa de mama,ca s-o tii, ca sa ai model de blandete ,sa fii model si izvor ...si aici cartea mea postala se termina ca dimensiune, altfel ti-as mai scrie dantelat.

    RăspundețiȘtergere