miercuri, 5 octombrie 2011

Bucățele dintr-o zi

Dimineața devreme.
În orașul ăsta al meu, mersul cu mașina în locurile unde ar trebui să merg, poate fi o adevărată încurcătură. Așa că deseori prefer să merg pe jos. E bine. Se spune că mersul pe jos face piciorul frumos.
E devreme,iar aerul e rece și umed. Pe banca dintr-o stație de autobuz, o cerșetoare. Cam 50 de ani, dar de unde poți ști? Murdară, înfrigurată, cu un fes strâmb pe creștet. Un palton ponosit și obosit la fel ca ea. E amețită de băutură ieftină. Fumează și vorbește cu voce tare, singură. Vorbește perfect în franceză și engleză. Doamne, cum s-o fi întors pagina vieții ei?

La amiază
În piață, printre salate și portocale, un scandal pe cinste. Mă gândesc o clipă la Caragiale și La Moși. Da, aici jos la noi, doi și cu doi fac tot patru boi. Aici la noi nu s-a schimbat aproape nimic. E de rău...E de bine..

Seara.
Vivaldi. De ce ”merge” mai bine seara? Sigur , e solar- ei și? Mă întreb în ce parte a zilei a compus Anotimpurile?

Noaptea, în pat, am fiori reci pe spate...



13 comentarii:

  1. Povestea unei vieti , oricare ar fi ea , este intoarsa pagina cu pagina, uneori mai multe pagini sunt lipite si intoarse deodata,inapoi si inainte, altfel cum sa compui anotimpurile ?Noapte si zi , intr-o speranta solara care-ti furnica spatele cu caldura toamnei, ca uite unde am ajuns , tot cersind in toate limbile, in toate glasurile...putin maruntis , un pic de iubire.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Cătălin: Hmmm, da, e o soluție bună. Îmi place să merg cu motocicleta,dar nu mă pricep să conduc...Deci rămân la mersul pe jos

    RăspundețiȘtergere
  3. noaptea ar trebui sa te adoarma frumos amintirile zilei...
    dar pentru cati dintre noi se intampla asa?

    RăspundețiȘtergere
  4. Mi se întâmplă destul de rar ca seara să retrăiesc ziua ce tocmai s-a sfârşit. Când o fac, o iau ca pe un semn. Înseamnă ori că am făcut ceva (de bine, de rău, nu ştiu) şi m-a marcat, ori că ar fi trebuit să fac ceva (nu ce-mi propusesem, altceva). Am un sentiment nedefinit. Atunci ies din casă şi încep să mă plimb prin curte. Paşii aceia, făcuţi noaptea, târziu, de multe ori mi-au fost de folos...

    RăspundețiȘtergere
  5. Vera,
    Mi-ai amintit- era pe aici o figură fantomatică, o știam de când era „întreagă”. A dispărut brusc. Nimeni nu întreabă pe nimeni de ea.
    Doamne, cum se dau paginile vieții...

    RăspundețiȘtergere
  6. @Max Peter Daca asta faci, inseamna ca ai si timp , dar ai si curte ! Cine ti-a facut-o ?Sa ma invete si pe mine , ca uite o curtez pe Vera, sunt sigur ca nu sunt singurul si ea tot nu-mi deschide portita.De dragul ei m-am inscris la cursuri de balet si de fotografie.Fotografia ca fotografia, dar la varsta mea , baletul ...Mai ca-mi vine sa ma descult noaptea si sa ma plimb ca tine prin curte.

    RăspundețiȘtergere
  7. @pandhora: Întrebare de multe puncte

    @Max Peter: Depinde de zi, de starea sufletească, de multe...Pare interesantă ideea ta!Bravos!

    @INCERTITUDINI: Se dau paginile cum nici nu așteptăm...

    @Anonim: Haha! M-ai făcut să râd! Este un fapt cert că în fiecare zi aflăm ceva nou...Mă îndoiesc că cursurile pe care pretinzi că le urmezi îți vor fi de folos pentru scopul tău, dar sigur că te vor îmbogății pe tine, ca persoană.

    RăspundețiȘtergere
  8. la vreme de seara merge perfect o muzica buna pentru ca e timpul potrivit pentru o desprindere din chingile gravitatiei...ce se intampla? vivaldi nu merge cu fiorii reci de pe spate :)

    RăspundețiȘtergere
  9. ai putea incerca mijloacele de trensport in comun! :) seara linistita!

    RăspundețiȘtergere
  10. Frumoase randuri, autumnala atmosfera...
    Vivaldi, stralucitor in orice...Anotimp!
    Seara frumoasa! :)

    RăspundețiȘtergere
  11. @Erys: Intuiești bine...Ceva nu e în regulă

    @geanina: Mijloacele de transport în comun sunt un infern. Autobuze pline ochi de dimineața până seara...O seară frumoasă îți doresc

    @Mirela: Mulțumesc. O seară cât mai bună de asemenea!

    RăspundețiȘtergere
  12. Pe tine te va imbogati o carte de gramatica limbii romane! Sa nu te scuzi, ca nu e prima data!

    RăspundețiȘtergere