sâmbătă, 13 august 2011

Ultima plecare



Fug pentru ultima oară peste ocean.
 Pe durata zborului ascult Mozart. Îmi place la fel de mult cum îmi place inteligența umorului sau mirosul de curat. Sau să fiu protejată și să protejez. Sau dragostea. Sau unul din ghivecele mele pe care l-am împodobit cu scoici. Sau să fac prăjituri. Sau să cumpăr discuri de vinil vechi de la anticariat. Sau să stau pur și simplu lungită în pat cu ochii în tavan amuzându-mă de replica unui băiețel când trenul pleca odată din gară: ”Mami,uite cum pleacă casa omului ăla!”, hihi.
Și tare aș vrea ca acum să intre pe gemulețul cel oval, o dimineață cu soare.Și eu să poziționez paharul de apă în așa fel încât soarele să se reflecte în el. Și să beau...soare.
În schimb acum norii plâng, iar notele lui Mozart curg ca picăturile acestea de ploaie pe geam...Și e ca și cum ar ploua cu Mozart.
Și tare aș mai vrea ca la tv-ul stins din fața mea să fie o piesă de teatru. Și personajul principal să aibă ochii la fel de calzi ca ai tăi și un pic din atitudinea lui Toma Caragiu. Și uite așa din nou mi s-ar face dor de adevăratele valori. Și din nou m-aș întreba oare câți actori sunt măcar parțial ca și marele Amza care, spunea că dacă, dintr-o sală de spectacole, măcar unui om îi făcea bine, sau pleca acasă cu el în gând, însemna că efortul nu a fost degeaba și era mulțumit.
Și din nou m-ar întrista răspunsul.
Și din nou aș da vina pe timpul ăsta pe care îl trăim zicând că e dement și fugar.
”Dar nu l-aș da pe azi pentru mâine”, zice Andrieș.
Probabil că nici eu.
Dar tu?

W. A. Mozart - Track 6

Asculta mai multe audio diverse

7 comentarii:

  1. Nici eu nu l-aş da pe azi pentru mâine. Am "dat" însă câteva minute pentru concertul compus de Mozart.

    RăspundețiȘtergere
  2. noroc ca muzica schimba dimensiunea timpului :)

    RăspundețiȘtergere
  3. de ce oare muzica buna sugereaza aceleasi idei in minti diferite?...oh, de cate ori am vrut sa-l dau pe azi pentru maine! dar mi-am dat seama ca oricum acest joc e o cauza pierduta intr-o singura partida. acum nu l-as mai da...

    RăspundețiȘtergere
  4. Mă gândesc că la cât de frumos este părul fetei este imposibil să nu existe o fotografie cu ea din faţă...

    RăspundețiȘtergere
  5. @Max Peter: Nu pot decât să mă bucur de vestea asta

    @pandhora: noroc cu muzica,ca altfel nu stiu cum ne-am descurca...

    @Erys: Are puteri magice!...Cred ca faci bine...

    @Cătălin: Mulțumesc pentru aprecieri.Sigur că am și fotografii din față.Poate le voi publica cândva...

    RăspundețiȘtergere
  6. Vera,
    O bună dimineața însorită, la noi! Cum o fi peste ocean?

    Îmi place totdeauna gândul plecării, cu tot cu muzica lui!
    Îmi place zborul în salbe de clipe!
    Mă doare gândul că orice zbor se termină și nu poți prinde în palme candoarea fiecărei speranțe.
    p.s.cred că suntem un amestec de mereu începuturi și totdeauna chemări încoace și încolo!
    Să-ți fie frumoase toate!

    RăspundețiȘtergere
  7. @INCERTITUDINI: Dimineața a fost la fel de însorită și peste ocean.În o astfel de zi,cred că peste tot e însorit...
    P.S. Astfel cred și eu...
    Numai gânduri de bine, dragă INCERTITUDINI

    RăspundețiȘtergere