miercuri, 24 august 2011

joi, 4 august 2011




București. Un drum până aici făcut degeaba. Mă hotărăsc să plec.
Înainte, însă, mă opresc la o farmacie să cumpăr niște medicamente în caz de nevoie. La celălalt ghișeu, o coadă infernală cu oameni care au rețete gratuite sau compensate. Unii dintre ei abia se țin pe picioare și toți se întreabă dacă se pot onora rețetele. Farmaciștii, mai brutal sau mai cu ochii în tejghea, răspund scurt: nu. Reacțiile sunt diferite. De la violență verbală până la lacrimi și la ridicat din umeri.
Am cerut să merg undeva unde să fiu ruptă de lume total. Poftim...Iată mi-a fost ascultată ruga: nu am nici măcar antenă...Iar eu,în ”frică” de rupere totală și în penibilul realului...mi-am luat și laptopul...pentru orice eventualitate.
Odată cu ieșirea din oraș simt un gol. Câteodată îmi place și starea de gol. E ca și când cazi de la zeci de metri cu coarda elastică într-o prăpastie. Dar știi că ești legat bine. Știi că nu e o cădere definitivă. Cordonul elastic te va trage în sus și căderea va fi oprită. Ce voluptate de-a te minții că pericolul e real, știind că ești în siguranță. E chiar un fel de perversiune a gândirii. Da, și golul, trebuie respectat. Are și el timpul lui.
Odată cu ieșirea din oraș simt un dor. Din nou un dor de crapă pietrele. Câteodată, nu știu de ce, starea de dor mi se asociază cu lupii care urlă în pustiu.
Acum conduc cu soarele pe față. Soare ce se prelinge pe suflet. Asta parcă e o frază de ”almanahe”.
Totuși e o lume frumoasă, cu toate ”culisele ei”. Și depinde și de tine unde te uiți. În întunericul mlaștinii sau la nuferii care plutesc...

joi, 4 august 2011



7 comentarii:

  1. tu ai mangaiat in joaca ceea ce inspaimanta unele maini plapande...si iata, dragostea ti-e egala pentru ceea ce e puternic si ceea ce e slab.

    RăspundețiȘtergere
  2. “Dacă vei întreba o muscă: «Sunt flori în locul acesta?», ea îţi va spune: «Nu ştiu. Ci ştiu numai că acolo jos, în groapă, sunt cutii de conserve, gunoaie, necuraţii», şi îţi va înşira toate murdăriile pe care a stat. Dar dacă vei întreba o albină: «Ai văzut vreo necurăţie în locul aces­ta?», ea îţi va spune: «Necurăţie? Nu, nu am văzut nicăieri. Aici locul este plin de flori bine mirositoare», şi îţi va enumera o grămadă de flori de grădină şi sălbatice. Vezi, musca ştie numai unde există gunoaie, in timp ce albina ştie că acolo este un crin, mai departe o zambilă…”Cuviosul Paisie Aghioritul

    RăspundețiȘtergere
  3. Depinde de tine unde te uiti..asa e. Ca pasarea aceea ce isi ia zborul pe/de pe o cladire urbana..dupa cum observ :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Foloseşte laptop-ul pe post de parasolar :p

    RăspundețiȘtergere
  5. Acum sunt în mare grabă, nu pot scrie decât câteva vorbe- ești o ființă specială!!
    Zile frumoase îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cat de frumos ai descris starea de lucruri si de spirit!...
    Nu stiu sa cad in gol. Nu stiu nici daca as vrea sa stiu... Desi uneori poate fi util, nu stii niciodata ce-ti rezerva clipa.

    RăspundețiȘtergere
  7. @Erys: altfel ar fi o dragoste șubredă...

    @Danca Danela: Chiar așa!Și depinde de noi ce alegem să vedem: mizeriile sau florile

    @fly2sky: Mă bucur de trecerea ta

    @Cătălin: Și de volan cine mai ține?

    @INCERTITUDINI: Mulțumesc...Zile frumoase de asemenea!

    @acuarele: Și poate că faci tare bine astfel...

    RăspundețiȘtergere