joi, 18 august 2011

Ecranul...



Într-o sală de așteptare.Tavanul e foarte jos, potrivit pentru oamenii de aici. Mie, în schimb, câteodată, dă senzația de claustrofobie. Ca și capodopera lui Polanski în care toate cadrele sunt tăiate deasupra personajelor.
Pereții sunt albi. Nu m-am gândit niciodată cât de generoși sunt pereții albi, suprafețele albe. Îți îngăduie să proiectezi ce vrei tu pe ele. Și cearșaful alb al cinemaului devine mai generos când nu are imagini proiectate pe el.
Eu aș vinde bilete foarte scumpe într-un cinematograf unde să vină lumea, să se stingă lumina în sală și ecranul să se aprindă: strălucitor, alb și gol. O oră jumătate. Gol. Alb.
Oare câți vor rezista până la final? Câți vor rămâne în sală față în față cu...ei?
La final aș aprinde lumina în sală, aș deschide ușile de exit.
Fiecare ar pleca acasă cu filmul lui. Cu actorii lui. Cu povestea lui.
Unora o să le placă ce-au văzut.
 Altora nu.
Iar alții nu vor vedea nimic...





11 comentarii:

  1. interesanta idee! ma si imaginez fata in fata cu un ecran alb...oare care as fi eu, cea adevarata?

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu as fi zis...cat de generoase sunt suprafetele albe!
    Stii, cauciucul avantajeaza intr-un fel, dar in altul nu ajuta cu nimic!

    RăspundețiȘtergere
  3. @Erys: Asta te întreb și eu...

    @Anonim: Pentru tine,orice greseala e capitală?

    RăspundețiȘtergere
  4. La ideea asta nu m-am gândit niciodată. Dar aşa este, albul lărgeşte orizontul, îţi "ia" limita.
    Aş face o paralelă cu o ceaţă densă. Nu ştii ce este "dincolo"...

    RăspundețiȘtergere
  5. Ştii ce fac pui de mâţă dacă sunt ţinuţi, după naştere, într-o încăpere cu pereţii albi şi sunt lăsaţi afară după două luni?

    RăspundețiȘtergere
  6. @Max Peter: Bine gândit!

    @Cătălin: Înnebunesc?

    RăspundețiȘtergere
  7. Daca ar fi doar o greseala!

    RăspundețiȘtergere
  8. @Anonim: Să înțeleg că sunt mai multe?...Ce să-i faci.Niciodată nu poți mulțumii pe toată lumea.

    RăspundețiȘtergere
  9. Nu pot lua ca puncte de reper decât tonurile albe...

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumi e cu un singur i. Invata gramatica!

    RăspundețiȘtergere
  11. @Anonim: arată-mi cum și ce scrii tu,iar apoi mai discutăm.Biine?

    RăspundețiȘtergere