vineri, 24 iunie 2011

Probabil și mai ceva


Cred că a trecut mult timp decând nu am mai ieșit cu o pânză la pictat.Așa de mult încât astăzi mi s-a făcut dor și uite-mă aici în fața unui peisaj nemaipomenit,plin de verde,de ordine pe când în spatele meu, la câțiva pași, e orașul.
Este foarte cald, soarele îmi bate în ochi, mă întorc o clipă și văd o doamnă.E la un geam.Are niște urme de tempera sub unghii.Probabil e pictoriță.
Probabil cândva ți-a făcut și ție un portret.
Probabil ești tu în tabloul pe care-l văd din depărtare înăuntrul camerei.
Probabil mâna ei se îndrepta des spre chipul tău și lejer îți atingea tâmpla.
Probabil îi plăcea să-ți atingă sufletul de copil închis într-un trup peste care timpul a continuat să sufle.
Dar mai apoi , probabil, ai plecat fără să rostești un cuvânt,ai lăsat doar câteva scrise pe o bucată de hârtie.
Ai plecat și ai luat cu tine muza ei,muză pe care o caută zilnic cu speranța că măcar parte din ea va regăsii.
Ai plecat, iar în filmul din urma ta a rămas doar o cameră cu podea de lemn și-o umbră de femeie.
Au trecut ani,mulți ani de atunci,poate prea mulți,iar astăzi la distanță de atâta timp văd acea umbră de femeie că stă la o  fereastră.
Oare ce privește?
Poate,strada sau oamenii ce merg pe ea.Sau poate viitorul care i-a mai rămas.Sau dimpotrivă,amintirile...

Ei bine,se face aproape seară și probabil ar fi bine să termin pânza...



Marilyn Monroe - I Wanna Be Loved By You

Asculta mai multe audio jazz

4 comentarii:

  1. Da, eu percep în pictoriţa ta o ... mamă, pentru care, oricât de multe cuvinte s-ar fi spus sau s-ar spune zilnic, nu e de-ajuns a suplini absenţa "muzei" (cartonaş galben! lovitură sub centură!).
    Bun imbold mi-ai dat! După ce îmi voi mai aduna picioarele de pe drumuri, voi încerca să mă reîmprietenesc cu pânza şi penelul (îmi propusesem deja, dar să ai grijă să îmi mai reaminteşti..., nu pentru c-aş uita...).

    Îmi plac şi tabloul, şi fotografia (ce plantă este aceea?), şi muzica!
    O după-amiază plăcută!

    RăspundețiȘtergere
  2. Dacă este vorba de amintiri...priveşte în gol...

    RăspundețiȘtergere
  3. Sa ai o seara tihnita si un sfârsit de saptamâna agreabil! Multumesc pentru ca am putut privi o clipa, alaturi de tine!

    RăspundețiȘtergere
  4. cine spune ca muzica nu poate sugera imagini, natura nu poate sugera sentimente, iar culorile nu pot sugera sunete si mirosuri?...doar ce s-a-ntamplat...

    RăspundețiȘtergere