joi, 2 iunie 2011

O scurtă pauză



Da,aici este soare,este cald,nisipul aproape fierbinte sub tălpile oamenilor care se plimbă.De la balconul camerei pe care mai înainte o aveam, puteam vedea un domn care căuta în fiecare dimineață la răsărit o zeiță fără privire, cu gesturi moi, blânde și precaute, cu o voce puțin răgușită.
Nu am apucat însă să aflu dacă a găsit-o deoarece m-am mutat din acea cameră.Vecinii erau cam gălăgioși,probabil în prag de divorț.Chiar mă gândeam de ce nu știu femeia şi bărbatul să se despartă la vreme? De ce aşteaptă să dispară tot ce i-a apropiat şi legat, până ajung să le fie silă de ei? În loc să transforme despărţirea însăşi în ceva deosebit, de care să îşi aducă aminte cu duioşie mai tărziu, târăsc un rest de dragoste ca un sac,greu,petecit pe toate părțile...


Da,aici e încă devreme.Pe stradă sunt doar câteva tarabe cu lanțuri și lucrușoare sclipitoare de la care, atunci când responsabilul cu taraba e întors să întrebe pe ceilalți cum le merge afacerea,coțofana,iubitoare de lucrușoare sclipitoare mai ciordește câteva lanțuri,o pereche de cercei și un inel. 
Pe cana de cafea scrie mare Don Juan, iar dedesubt este o caricatură amuzantă,un om pe motocicletă,cu părul în vânt.Pe Don Juan nu mi-l pot închipui casnic, ieşind duminica la plimbare cu consoarta şi spălând împreună cu ea vase.Am impresia că este prea superficial pentru a pricepe că fericirea îmbracă, de multe ori, forme prozaice. Sau este prea slab pentru a-şi asuma riscul de a se însura. 
Destinul lui e să plece, totdeauna, grăbit, cu mâinile în buzunar, fredonând o melodie la modă. Sau fiindcă vremurile s-au schimbat de când hoinărea el prin Sevilia, să se urce pe motocicletă şi să apese pe accelerator, cu gândul la următoarea aventură...



2 comentarii:

  1. Vera,
    O provocare matinală

    http://incertitudini2008.blogspot.com/2011/06/parfumul-inocentei.html

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumos chip, frumoasă expresie! - VISARE
    Cât încă, pe chip, mai poate să apară o astfel de expresie, restul contează mai puţin.
    Am făcut un exerciţiu de imaginaţie: Don Juan casnic. Ha! mă abţin. Şi totuşi ... lumea-i mare!

    RăspundețiȘtergere