duminică, 22 mai 2011

Un cunoscut


La apus,în mașină cu un cunoscut.

”- Măi Vera, ți-ai dat seama că timpul ăsta are prostul obicei de a fi ireversibil?
Și ziua e prea scurtă,domle,iar soarele abia îmi ajunge.
Sunt un tată la fel de ratat, cum am fost în calitate de fiu.
Nici măcar soț bun n-am fost.De-aia a divorțat nevastă-mea.
De atunci nici la muzeu nu mă mai duc.Mă enervează ca ies de acolo cu doua sentimente cam opuse.Una de eliberare,cealaltă de deziluzie.De eliberare pentru că dupa un tur în muzeu, reintru din nou în lumea care îmi este familiară,o lume mai puțin intensă.De deziluzie din cauza lipsei de mister care inundă lumea asta familiară.

Am visat prostii: să ajung la Polul Nord, să găsesc în vreun anticariat cartea regelui Solomon, “Secretul secretelor” (despre care vorbește numai legenda), și să devin ințelept.
Mamuca mea zicea că e timp pentru toate.
Dar nu e timp pentru puțină liniște.Și când să facem și asta murim.
Uită-te și tu că astăzi cerul e plin de nori,fericirea o vorbă-n vânt.

În fine,naiba să le ia pe toate.”

9 comentarii:

  1. Ce să zic??/
    Dacă dispare uimirea , este grav!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Fiecare om cu percepţiile lui...

    RăspundețiȘtergere
  3. Trist...! pentru el, ca şi pentru cei care l-au avut prin preajmă.
    Poate ar fi dorit doar să provoace vreo reacţie din partea ta, de a te strădui să-i alungi ... plictiseala, starea de lehamite generalizată...
    Păi tocmai în norii aceea putea, de-ar fi deschis cum trebuie ochii, să afle clipa de-ncântare, de uimire, de ... vrajă!

    RăspundețiȘtergere
  4. O lume banala care te impinge la autodistrugere.

    RăspundețiȘtergere
  5. Si totusi sunt din ce in ce mai multi oameni care simt ca nu apartin lumii in care traiesc. Iar timpul are uneori capriciile lui: trece dureros de greu cand astepti pe cel pe care il iubesti.

    RăspundețiȘtergere
  6. Vera, chiar daca ma indepartez putin de subiect, te-as intreba ce parere ai despre cei care pun pe seama altora, propriile nerealizari? O vreme i-am condamnat, dar acum incep sa le mai dau si dreptate. De ce? Uite, foarte multi copii au fost lasati sa creasca singuri, cu cheia la gat, hoinarind pa langa bloc, asteptand seara...fara lectii, ca nu-i intreba nimeni, fara un club sportiv, fara indrumarea clara despre ce li s-ar potrivi sa faca in viata. Conteaza ca cineva sa te indrume, chiar foarte mult. iar daca trebuie s-o faca si n-o face, e posibil sa ai voie sa-i pui in carca o parte din esecurile tale. Ce parere ai tu despre asta, Vera? O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  7. INCERTITUDINI:Cam așa...

    Cătălin: Chiar dacă cam posomorâte

    Danielle Wolf: Poate reacția mea la spusele lui le voi povesti cu altă ocazie.Avea și ochelari de soare pe nas;vedea și mai negru decât erau lucrurile defapt.

    Costin Comba: Și deseori mai târăște și pe alți după el

    M.: Cât adevăr în spusele tale...


    Mirela P.: Motivul pentru care dialogul cu cunoscutul l-am lăsat fără un răspuns din partea mea, a avut tocmai acest scop.De a produce o discuție,iar întrebarea ta e apetisantă.Ca prim lucru îți voi mărturisi că nu obișnuiesc să condamn sau să dau dreptate în totalitate.Stau mereu pe o linie de mijloc.De aceea probabil niciodată nu aș fi putut deveni avocată,spre exemplu.Consider că greșelile care duc pe urmă la nerealizări sunt împărțite.Unele eșecuri personale trebuiesc asumate cu responsabilitate,recunoscute,înțelese.Altele depind de factori externi,de exemplu copii de care menționai.În acel caz chiar nu au nici o vină că nu a fost nimeni care să-i îndrume,să le întindă o mână,două,trei la nevoie,un sfat,o vorbă bună.Au o justificare,însă până la un punct.În schimb cei care pun pe seama altora toate nerealizările personale par a fi niște oameni orbi,incapabili să vadă unde au greșit,fără nici o busolă de bine și rău...Sper că am răspuns la întrebarea ta.

    RăspundețiȘtergere
  8. Ei, vin ele şi zile mai bune, spune-i prietenului tău.
    Mulţumirea şi chiar fericirea e uneori o chestiune de alegere.

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc Vera, exact asa as fi raspuns si eu! O seara frumoasa, avem tema la Povestea parfumata! :)

    RăspundețiȘtergere