luni, 23 mai 2011

O zi,două


Compania de balet intră într-o scurtă vacanță de câteva zile în care balerini trebuiesc să se odihnească pentru următoarea perioadă de efort fizic și emoțional intens.Tot în timpul acesta merg să își viziteze apropiații pe care,din cauza programului încărcat,nu au timp să îi mai întâlnească.
Și eu las în urmă măiestria subtilă și seducătoare a palatelor bolnave din Veneția.Las în urmă de asemenea mulțimea de turiști care anul acesta par să fie mai numeroși decât niciodată.Las în urmă toate acestea și îmbrățisez timpul frumos de afară,timpul meu preferat din an.Acest timp de mai, când frigul nu mă mai cicălește, iar căldura nu e nici ea prea insistentă.
Petrec parte din zile într-o căsuță pe un deal.O căsuță relativ veche pe care în ultimele luni am încercat să o întineresc măcar cu câțiva ani.
Am ajuns la ea înspre seară când puteam vedea de pe dealul pe care e cocoțată casa,cum clipa,  dezbrăcată de prejudecăți, dansează goală pe un deal presărat cu  maci roșii legănați de vânt.Ce spectacol!Mereu mi-au plăcut macii deoarece îmi amintesc întotdeauna cât de fragili suntem.
Îmi închei seara cu o plimbare în împrejurimi, mă bucur de cântecul păsărilor, de rochia cu motiv floral pe care o port,de liniștea de care uneori îmi este dor.Mai apoi iau în brațe niște poeme în latină în timp ce la radio se dă una dintre cele mai geniale și ascultate melodii compuse vreodată.Unii oameni în timpul liber rezolvă anagrame,integrame,probleme de logică,eu însă mă delectez cu traducerea poeziilor autorilor latini.Catullus este printre preferații mei.Delicatețea din unele Carmine este molipsitoare,încântătoare...
Textele clasice latine și grecești m-au ajutat într-o anumită măsură să înțeleg  că aproape toate nedreptățile din istorie au avut avocații lor, iar filosofia a fost deseori slujnica teologiei.Inima, în schimb,nu  a acceptat rolul de slujnică deoarece pentru ea adevărurile sunt și mai simple și mai clare. Iubești sau nu iubești ? Urăști sau nu urăști ? Ești trist sau vesel ? De aceea deseori îmi place să spun o vorbă de-a lui Pascal și anume că inima are rațiuni pe care rațiunea nu le cunoaște...

Queen - Bohemian Rapsody

Asculta mai multe audio diverse

7 comentarii:

  1. Vor fi destui care te vor contrazice cu inima...

    RăspundețiȘtergere
  2. Leandru... Cand aveam timp sa ma ocup de gradina de la tara, facusem o asemenea alee, dar de trandafiri. Aveam si un leandru, dar ai mei nu au vrut sa il mai tinem, spuneau ca frunzele sunt otravitoare.

    RăspundețiȘtergere
  3. Scuze, Vera dragă! Eu am şters comentariul postat aseară... inadmisibil, aveam în el o greşeluţă de ortografie ... Îl repostez mai jos:


    ... aleea cu leandri cred că e tulburătoare prin miresmele-i suave.

    Raţiunile inimii s-au cam aflat mai mereu în conflict cu raţiunea, un conflict cu rezultat de multe ori imprevizibil..., iar între alb şi negru se deschide un spectru larg de griuri care te ajută să faci diferenţa...

    RăspundețiȘtergere
  4. Vera,
    Textul acesta este superb!!
    L-am simțit în toată poezia lui!!
    Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  5. am simtit o placuta multumire cand am citit despre tine ca iti petreci timpul liber atat de frumos...poate pentru ca imi place sa aud ori sa vad oameni sensibili, pasionati, curiosi si creativi, instauratori de valori...
    si e adevarat...daca iubesti, iubesti...daca nu, nu.

    RăspundețiȘtergere
  6. @Cătălin: Posibil

    @Costin Comba: Nu știam de faptul că sunt otrăvitoare.Probabil din cauză că sunt atât de frumoase

    @Danielle Wolf: Da,tulburătoare și liniștitoare în același timp.Îmi place mult contradicția asta din leandri.

    @INCERTITUDINI: Mulțumesc!

    @ erys: Mă bucur.Mi-ar plăcea să am timp să mă dedic mai mult acestor lucruri,însă momentan trebuie să mă mulțumesc cu câteva firmituri când e vreme. De asemenea cred și eu că e adevărat.

    RăspundețiȘtergere
  7. ...singura ratiune este aceea de a trai...liber !

    ps textul si muzica ...de exceptie .

    RăspundețiȘtergere