miercuri, 30 martie 2011

Un vecin deosebit și neobișnuit



 Am un vecin deosebit și neobișnuit. De când soția lui s-a prăpădit de cancer,el a devenit orb sau mai bine zis a început sa se comporte ca unul.Poartă ochelari de soare și atunci când iasă pe stradă ia cu el un câine dresat special pentru orbi.Are mereu în buzunar o fotografie sepia cu chipul soției și cu ochii ei în prim plan.
Astăzi a mers la supermarket cu mașina.
 Când a văzut pe stradă un sac de prostie i-a zis nevestesi din poza: "Știți domnița mea,permiteți-mi să vă contrazic în legătură cu o chestiune.Mereu când stăm împreuna pe prispa casei gândindu-ne la ziua cea trecut,la oamenii pe care i-am întâlnit,la cât de înțelept e domnul Petrică,la cum au mai crescut copii noștri, vă uitați către mine cu ochii blânzi ce-i iubesc fără să spuneți un cuvânt.Aseară, în schimb, când v-am povestit de prostia unui coleg de serviciu și de răutatea femei lui m-ați întrerupt și mi-ați spus că pe vremuri,mai demult,în alte secole oamenii nu erau atât de proști și nici atât de răi.De data asta eu am fost cel care v-a privit fără să spună nimic...

 Acum după ce am văzut acest sac de prostie decorat cu răutate am reflectat mai bine și îndrăznesc să vă contrazic,domnița mea.Sunt de părere că nici prostia, nici răutatea nu sunt în funcție de secole.Cred cu tărie că ne lovim de ele în funcție de împrejurări și de norocul pe care-l-avem...Nu credeți astfel, domnița mea?"
Soția lui nu a rostit nici de data asta vreun cuvânt și l-a privit cu aceiași ochi blânzi.

Am ajuns în scara blocului în același timp.El ținea într-o mână plasa plină de cumpărături,iar în cealaltă un buchet de margarete roșii pentru a sa nevastă,din care iată că mi-a dăruit și mie una.

P.S. Orbirea vecinului meu e un mister pentru mine,e o formă de oprire a timpului pentru el.
       Orbirea vecinului meu e un act extrem de greu pentru mine,e un voal de protecție pentru el.
       Însă pentru amândoi atât prostia cât și răutatea nu depind de timp.

The Beatles - In my life

Asculta mai multe audio diverse

4 comentarii:

  1. Nu cred că ai să fii contrazisă la ultima frază (Însă pentru amândoi...).

    PS: cineva are obiectiv de macro...

    RăspundețiȘtergere
  2. Dar a ştiut că-ţi plac margaretele ...

    Despre Prostie şi Răutate: evoluează odată cu societatea ce le generează; cât despre şansa de a te izbi de ele... nimeni nu e scutit de o aşa "plăcere"! (în alţii, ba chiar şi-n sine, cu sau fără bunăştiinţă...)
    L-ai înţeles perfect: e modul în care consideră că se poate proteja (de ce anume? ...), înghesuindu-se în sine; trăind cu amintiri - e convenabil şi te poţi simţi mai bine..., până la un punct = abandonul trăirii reale (din ce motive?) îl scuteşte de ... complicaţii, eşec, ...

    Nu am înţeles chiar bine ultima frază:
    "Însă pentru amândoi atât prostia cât și răutatea nu depind de timp." A cui prostie&răutate? (nu ţin nici de ... "anotimp"-vârstă!!!)

    RăspundețiȘtergere
  3. Cătălin: Zici?
    PS: cam așa ceva.

    Danielle Wolf: Da,mi-a ghicit gusturile.
    Dragă Danielle,ai dreptate cam așa stau treburile cu prostia și răutatea.Cât despre ultima frază,nu m-am referit la prostia sau răutatea cuiva,ci la prostie în general,la prostia de care avem nenorocul să ne lovim....

    RăspundețiȘtergere
  4. Margareta rosie...eram oarba, era orb ...margareta rosie e presata intr-o poezie.

    RăspundețiȘtergere