vineri, 4 martie 2011

Si dragostea e oarba...



Si chiar astazi mergand cu autobuzul intalnesc un baiat cu parul cret si cu pistrui.Nu,nu e el dar se aseamana.
Cu cine?Cu un baiat cu parul cret si cu pistrui.Eram colegi de banca in clasa a 3-a de gimnaziu si nu ne suportam.El imi varsa mereu cerneala pe caiet,in schimb eu il trageam de par,de parul cret in care mi se incurcau mainile iar invatatoarea trebuia mereu sa ii taie din par ca sa elibereze mainile mele incalcite in capul lui.Avea multe cratere cauzate de parul lipsa si in poza din carnetul de note parea o oita jumulita.
Avea insa niste ochi foarte frumosi din cauza formei,forma unui peste calcan.Daca ar fi fost arcuiti sub ochi,nu deasupra,ar fi avut forma unei platici si ar fi aratat prosteste.
Pe langa toate acestea avea o familie iesita din normele cu care eu eram obisnuita si ma surprindea mereu cu informatii.Insa dupa o informatie pe care mi-a povestit-o si pe care am povestit-o la randu-mi parintilor,mama a cerut sa fiu mutata din banca aceea.Sa va povestesc care era aceasta informatie si sper sa nu va scandalizati cum eu am facut in vremea aceea.Intr-o zi cand baiatul cu parul cret si cu pistrui se duce in vizita la matusa lui de meserie sexolog,o intreaba de unde vine zicala "Dragostea e oarba".Invatatoarea,in timp ce noi dadeam test la matematica,se plimba printre banci si murmura propozitia asta la nesfarsit.De aici probabil intrebarea baiatului...Matusa pusa in dificultate de catre nepot ii raspunde cu o povestioara pe care a auzit-o la randul ei de la un pescar: "Ave prima femeie din univers si Mada primul barbat din univers.
Ave zice in gand:Nu stiu ce i se intampla lui  Mada de cateva zile incoace.Un inger i-a povestit ca diavolul va veni pe pamant sub forma unei creaturi invelite in frumusete,dupa care si-a luat aripile si a plecat.De atunci Mada nu isi gaseste pacea.
Mada foarte iritat : Dar Ave,Ave!Cine poate fi diavolul asta despre care tot vorbea spiritul?
Ave raspunde: Eu nu stiu,nu stiu.Ingerul a spus ca se poate afla in orice creatura camuflata in frumusete.
Mada:Atunci Ave,poate sa fie si in tine diavolul asta acoperit de frumusete
Ave roseste si spune in gand:Ah!Mada ma vede frumoasa,frumoasa ma vede...
Merg impreuna in cortul lor,se gadila,se joaca unul cu celalalt,dar la un moment dat ceva se intampla si Mada o trimite afara pe Ave zicandu-i:"Pleaca demonule,pleaca!"
Ave: Dar Mada,nu sunt eu demonul.Nu fi tont si lasa-ma sa reintru in cort ca afara e frig.
Mada nici vorba sa o lase inauntru.Luna pleaca si stelele dispar,cerul devine negru in noaptea rece,iar Ave sta cu genunchii stransi la piept in timp ce frigul ii ingheata corpul.La insistentele femeii Mada cedeaza,o lasa inauntru si incearca sa o incalzeasca cu frunze uscate.El o striga :"Ave, Ave,Ave!" si plange..Ea il strange in brate ca sa il consoleze,dar apoi simte ceva ce o impunge.
-Ave:Dar ce e asta Mada?E o fiinta,un animal ?
Si Mada un pic rusinat raspunde:Nu stiu Ave ce sa spun.Tocmai din aceasta cauza te-am lasat sa dormi in afara cortului.
Ave:Ce treaba am eu cu ramura asta a ta?
Mada :Ave,Ave!Se intampla asta de fiecare data cand te vad si cand esti in preajma mea, innebuneste de dragoste.
Ave:  O fi oare vreo boala?
Mada: Nu,nu ma doare,dimpotriva ca sa fiu sincer...
Ave:  Crezi ca poate fi diavolul?
Mada:  Da,da!El trebuie sa fie demonul camuflat in frumusete.
Ave:  Oh,haide!Nu exagera Mada.Sa stii ca nu mi se pare o asa mare frumusete diavolul asta.Nu are nici macar ochi!...Inseamna ca diavolul e orb!...Dar daca e orb cum e posibil sa innebuneasca de dragoste atunci cand ma vede, daca el nu vede?
Mada:...Pentru ca...pentru ca dragostea e oarba!

4 comentarii:

  1. I-a scos cineva ochii, doar aşa se spune despre dragoste...

    RăspundețiȘtergere
  2. Dragostea e oarbă dar inima poate să vadă departe...

    RăspundețiȘtergere
  3. Asa e.Dar uneori chiar si inima da semne de miopie...

    RăspundețiȘtergere
  4. Da... Am citit cu plăcere... Spre deosebire de abordarea mea a orbirii iubirii sau din iubire, aceasta mi-a înseninat chipul, mi-a aninat un zâmbet ... poznaş de colţul gurii. Bun început al unei noi zile! Mulţumesc, Eva!

    RăspundețiȘtergere